reklama

AWATARY – wirtualny asystent na Twojej www

    Co to jest avatar, czyli wirtualny asystent?

    Avatar, czyli Wirtualny asystent, to postać pojawiająca się na stronie internetowej, którą można wykorzystać na wiele sposobów.
    Istnieje wiele wariantów takiej postaci, w zasadzie ograniczona tylko wielkością wyobraźni. Może to być postać animowana, czasem też nawet postać z bajki, ale także prawdziwy, żywy asystent, czy urocza wirtualna asystentka.

    W tej roli może wystąpić również właściciel firmy czy autora bloga, co będzie bardzo korzystnym z punktu widzenia klienta, rozwiązaniem. Obecność na stronie właściciela, autora czy managera, buduje relację z użytkownikiem i pozwala zastosować zupełnie inne elementy i metody „perswazji”, niż tzw „suchy”, nawet bardzo dobrze zredagowany, tekst. Ludzie wolą, kiedy ktoś do nich mówi, niż kiedy muszą przeczytać, zwłaszcza dość obszerny artykuł, żeby się czegoś dowiedzieć.

    Video blogi mogą spełniać taką rolę, ale mają z kolei wiele innych ograniczeń, a w gruncie rzeczy prowadzą potencjalnego klienta do strony sprzedażowej. Tymczasem, avatar, pojawia się, kiedy użytkownik już na tej stronie jest, a przecież nie wiemy w jaki sposób tam trafił i nie każdy też chciałby koniecznie prowadzić vloga.

    Jakie funkcje spełnia avatar na naszej stronie?

    Funkcje, które spełnia wirtualny asystent:

    • przyciąga uwagę, zatrzymuje użytkownika na stronie znacznie dłużej, co jest jednym z ważnych czynników rankingowych Google’a
    • podnosi zaufanie użytkownika do strony czy oferowanych produktów
    • może zwiększyć sprzedaż średnio o 37%, chociaż w badaniach w USA znaleźli się właściciele stron, dla których ten wskaźnik przekraczał nawet 50%!
    • może pojawiać się w dowolnym, ustalonym przez nas momencie np po 20-30 sekundach, kiedy klient „oswoi się już ze stroną”, ale też w momencie, kiedy zamierza ją opuścić, aby zaproponować mu jakiś bonus
    • może służyć do prezentacji oferty specjalnej, zanim odsłoni się strona, utrzymują suspens (wariant blackout)
    • może służyć do prezentacji filmu, który odtworzymy w niewielkim oknie, po zapowiedzi
    • może być wykorzystany do gromadzenia adresów e-mail, poprzez zachęcanie do prenumeraty newslettera, czy otrzymania oferty specjalnej
    • może być też elementem łączącym strony, a więc zachęcać do odwiedzin innego miejsca w sieci
    • może służyć do prezentowania oferty specjalnej i otrzymania nagrody czy kodu rabatowego

    CHCESZ MIEĆ AVATAR NA SWOJEJ WWW?
    NAPISZ DO MNIE>>